Page 21 - UIT IN TIEL
P. 21

UIT   IN TIEL 21
 BLIJDESTEIJN HEEFT   WEES SOLIDAIR, KOOP LOKAAL


 AANDACHT VOOR JOU



 Met meer dan 3500 m² shopplezier, kleding voor   je altijd gratis een afspraak maken met een van   ook in de toekomst
 dames, heren en Van den Assem schoenen, kun   onze personal shoppers. Zij nemen alle tijd voor
 je bij Blijdesteijn voor alles terecht. Wil je hulp bij   je en geven eerlijk en persoonlijk advies.   Steun de lokale ondernemers want ze hebben het hard nodig.
 het samenstellen van de perfecte outfit, dan kun   Zien wij jou ook snel in Tiel?  Dat is de boodschap van de campagne ‘Ik koop lokaal, bij
                                  een winkelier van hier’ van de gemeente Tiel.



                                De aanleiding voor deze campagne was de corona-  Naast levendigheid en gezelligheid, zorgt de
                                crisis, die de middenstand hard heeft getroffen.    midden stand ook voor veel banen. ‘Als de midden-
                                ‘Er zijn ondernemers die hun omzet met meer    stand goed draait, profiteert daar de hele samenleving
 WIST JE DAT...
                                dan de helft zagen teruglopen’, zegt Ben Brink,   van. Ook het verenigingsleven. Houdt de konijnen-
 je ons ook op Instagram
                                wethouder van economische zaken. ‘Maar ook na   fokvereniging een bingo, dan is het fijn als ze
 kan volgen?
                                de crisis heeft de middenstand onze steun hard   prijzen gesponsord krijgen van winkeliers uit de
                                nodig. Daarom is het noodzakelijk dat we met    buurt. Het gaat dus veel verder dan een gezellige
 �BLIJDESTEIJN
                                z’n allen de lokale winkeliers ondersteunen.    winkelstraat.’
                                We helpen ze zo te herstellen van de gevolgen van
                                de coronacrisis en zorgen ervoor dat de stad, de   Wethouder Brink merkt dat ondernemers steeds
 AAIKO
                                wijken en dorpen leefbaar en gezellig blijven.’  creatiever worden. ‘Bijna elke winkelier heeft
                                                                         tegenwoordig een webshop waar ze hun spullen
                                Wethouder Brink wandelt graag door de stad.    verkopen. Er komt ook steeds meer maatwerk,
                                Hij doet alle boodschappen in Tiel en eet regel matig  dat zie je aan de vele speciaalzaken in de stad.
                                een broodje bij de horecagelegenheden. ‘Voor een   Het aanbod is divers, je hoeft echt niet uit te
                                stad met ruim veertigduizend inwoners heeft Tiel   wijken naar Utrecht om je boodschappen te doen.
                                goede voorzieningen. De stad heeft eigenheid,   In Tiel is het allemaal te vinden.’
                                met gezellige pleinen en levendige winkelstraten.
                                Een mooie mix van lokale onder nemers en grote   Voor de campagne ‘Ik koop lokaal’ zijn posters
                                winkelketens. Dat zien we in de binnenstad, maar   ontworpen die winkeliers in hun etalage kunnen
                                ook in buurtwinkelcentra en op de bedrijven-   hangen. ‘Ik zie steeds meer posters hangen, de actie
                                terreinen. Als we dit in stand willen houden, is het   wordt gewaardeerd’, zegt Brink. ‘Niet alleen door
                                belangrijk om inkopen bij lokale ondernemers te   de middenstand in de binnenstad maar ook door de
                                blijven doen en niet alleen online via landelijke   buurtsupers en de wijkwinkels. Want ook voor hen
                                webshops. Ook in de toekomst.’           is deze campagne bedoeld.’

 STENSTRÖMS  EDUARD DRESSLER










 3




 ONE STOP   PERSONAL   OP MAAT   STOMERIJ   EXCLUSIEVE   GRATIS WIFI  IK KOOP LOKAAL
                 bij een winkelier van hier
 SHOPPING  SHOPPER  MAKEN  SERVICE  MODE EVENTS  Tijdens het   IK KOOP LOKAAL
 220 modemerken   Gratis, eerlijk en   Wij hebben    Met onze stomerij   Elk seizoen   winkelen kunt u
 én schoenen   kundig advies  een naai-atelier    service is uw   organiseren wij   gebruik maken   Voor ondernemers en bewoners is
 onder 1 dak  in huis  kleding snel weer   feestelijke   van onze gratis   campagnemateriaal ontwikkeld om
 als nieuw  modeshows    WIFI  te delen op social media of op te
 en events     hangen voor (winkel)ruiten.
               De posters zijn gratis te down-
               loaden. Voor informatie kun
               je terecht op www.uitintiel.nl


 MODE-TIEL
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26